wellnesswebaruhaz webáruház, webshop

webáruház felső lábléc
webáruház négyzet fájl

Kereső

Akciós termékek

wellnesswebaruhaz 00338
SPA Spray fém zuhanyfej KDF vízszűrő nélkül

bruttó 32.500 Ft
AKCIÓ! - 42%
bruttó 18.900 Ft

További akciós termékek

Termék ajánló

Tápanyaghiány
Tápanyaghiány felismerése és természetes kezelése
Szervezetünknek sokféle tápanyagra van szüksége, így 20 különféle aminosavra  a megfelelő fehérjék felépítéséhez, szénhidrátokra, amelyek energiaforrásként szolgálnak, vitaminokra, ásványi anyagokra. A zsírok szerepe kettős, mert energiaforrásként és építőanyagként egyaránt hasznosítjuk azokat. Ahhoz, hogy energiát szolgáltassanak, szervezetünk elégeti azokat. Bizonyos zsírfajták azonban fontos szerepet játszanak egyes szöveteink felépítésében is. A tápanyagokhoz soroljuk azokat az anyagokat is, amelyek kis mennyiségben vannak jelen táplálékainkban és szervezetünkben egyaránt. Ezek a  vitaminok és a nyomelemek.
Minden tápanyag testünk alkotóeleme is egyben. Hetven kilogramm testtömegből 44 kg víz, 14 kg fehérje, 9 kg zsír, 400 g szénhidrát, 2,6 kg ásványi elem (első sorban kalcium és foszfor), valamint néhány gramm vitamin és nyomelem. A természet a világ szinte minden táján gazdag választékot nyújt különféle élelemből, amelyek fedezik testünk természetes szükségleteit. Ha valamiből hiány alakul ki, annak előbb-utóbb egészségügyi következményei vannak, mivel szervezetünk nem képes pótolni a hiányzó tápanyagokat. Immunrendszerünk gyengül, egészségünk, teljesítőképességünk romlik.
 
A tápanyaghiány veszélyei
Ha a szükséges tápanyagok közül bármelyikből nem áll elegendő rendelkezésre a szervezetünkben, tápanyaghiányról beszélünk. Ez érinthet egy vagy egyszerre több fontos tápanyagot. A hiány lehet átmeneti vagy tartós, enyhe vagy súlyos. A hiányzó tápanyagoktól függ, testünkben milyen tünetek alakulnak ki, hiszen ezek az anyagok meghatározott feladatokat látnak el szervezetünkben. Ha aminosavakból, vagy a csontok, a bőr és a körmök felépítéséhez szükséges ásványi anyagokból szenvedünk hiányt, szervezetünk az érintett szövetet nem tudja megfelelő mennyiségben termelni ill. regenerálni. Ha a hiányzó anyag nem testszöveteink felépítésében vesz részt, hanem funkcióiban játszik szerepet, a hiány meghatározott működési zavarok formájában nyilvánul meg. A kérdéses testi funkció először lelassul, a tartós hiány hatására a funkció egyre inkább elgyengül, súlyos, krónikus esetben teljesen megszűnik.
A panaszokat, tüneteket okozó hiány attól függ, hogy a hiányzó anyag milyen szerepet tölt be testünk felépítésében, működésében. Egy tápanyag lehet, hogy csak néhány, mások akár sokféle működési zavart okozhatnak. A cink például több mint 80 különféle enzimet aktivál! Az ásványi anyagok, nyomelemek és vitaminok hiánya, valamint az ezekből eredő betegségek ma már elég jól ismertek. Tudjuk, hogy az ekcéma általában az A- és B-vitaminok hiányában alakul ki, a visszértágulat a C-, E-, és B-vitaminok hiányával magyarázható, a C-vitamin, a magnézium és a kalcium hiánya allergiát okozhat; a szív- és érrendszeri panaszok hátterében E-, A-, F-vitaminok, magnézium, és kalcium hiánya áll; a rák általában valamennyi vitamin és ásványi anyag hiányát feltételezi, de különösen az F- és C-vitaminét, valamint a magnéziumét.
 
Miért alakul ki a tápanyaghiány?
A tápanyaghiány nyilvánvaló oka, hogy a napi táplálék nem tartalmazza a megfelelő mennyiségű tápanyagot. A hiánybetegségek első sorban a fejlődő országok rossz körülmények között élő lakosságát sújtják. Előfordulhatnak azonban a gazdagabb országokban is, különösen akkor, ha valaki egyoldalú diétát folytat, akár filozófiai, vallási, higiénés, vagy esztétikai okokból. Ezek a diéták általában szélsőségesek, mert bizonyos ételfajtákat túlzott előnyben részesítenek, míg másokat akár teljesen ki is iktatnak az étkezésből.
Az is lehetséges, hogy minden szükséges élelmiszert elfogyasztunk, étkezésünk változatos, de ezek az ételek rossz minőségűek, például az ipari feldolgozás miatt. A műtrágyázás, a gyomirtók és növényvédő szerek használata növényi eredetű táplálékaink tápértékét, vitamintartalmát befolyásolja károsan. Élelmiszereink tápértékének csökkenését okozhatják az ételek finomítási, elkészítési eljárásai. Sajnos ezek a finomítási eljárások olyan alapvető élelmiszereinket érintik, mint a gabonafélék és a cukrok. A fogyasztókat így rendszeresen és tartósan megfosztják bizonyos életfontosságú tápanyagoktól.
Hiány bizonyos élethelyzetekben is kialakulhat például terhesség vagy a szoptatás alatt, fokozott munkavégzés, stressz vagy betegség hatására. A szervezet ilyenkor nagyobb teljesítményt kénytelen nyújtani, tehát tápanyagigénye is fokozódik. Ha ilyenkor nem igazodunk a fokozott igényekhez, szintén kialakul a hiány. A csökkent tápanyagbevitel mellett hiányt okozhat a szervezet helytelen működése, ami miatt nem megfelelő mértékű a felvétel. Ilyenkor elfogyasztjuk a szükséges mennyiségeket az egyes tápanyagokból, de szervezetünk nem tud velük mit kezdeni, a felhasználás előtt lebomlanak „elégnek” az értékes anyagok. A dohányzás hiányt okoz C-vitaminból, az alkoholfogyasztás B6-vitaminból és magnéziumból, a fogamzásgátló C-, és B6-vitaminból és cinkből, az altatók B- és C-vitaminból, a gyógyszerek általában a B-vitamincsoportból. A kortizon minden vitamint tönkretesz.
 
Mit tehetünk?
A hiánybetegségek csak egy módon orvosolhatók: szervezetünkben megfelelő adagolással pótolni kell a hiányzó tápanyagokat, vitaminokat, nyomelemeket. A skorbut csak C-vitamin, a beriberi pedig kizárólag B1-vitamin adásával gyógyítható. Kérdés, hogyan járjunk el a gyakorlatban? A hiányállapotok megszüntetését értelemszerűen a silány minőségű ételek fogyasztásának felfüggesztésével és értékes tápanyagokat tartalmazó, lehetőleg biotermesztésből származó és finomítatlan élelmiszerek fogyasztásával érhetjük el. Például a hántolatlan gabona (tehát barna rizs fehér rizs helyett), teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér és tésztafélék, nyers nádcukor, hidegen sajtolt növényi olajak és biogazdálkodással előállított zöldségek, gyümölcsök és állati eredetű élelmiszerek (tej, sajt stb.) szerepeljenek az étlapunkon.
Az étrend ilyen jellegű megváltoztatása hosszú távon gyakorlatilag minden hiány pótlására elegendő. A hétköznapi gyakorlatban azonban hasznosnak bizonyulnak a megfelelő tápanyagokat koncentráltan tartalmazó étrendkiegészítők szedése.  A szükséges vitaminok, nyomelemek adagolásával rendezhetők a legyengült biológiai funkciók, a sejtekben zajló enzimtevékenység. A sejtek és a szervek ismét visszanyerik egészséges biológiai ritmusukat, kijavítják a korábban elszenvedett károkat.
A hiányt szenvedő test a tűzhöz hasonlítható, amely újra nagy lánggal égni kezd, ha a parazsat megfújjuk. A hiányzó tápanyagok ismételt bevitele leghamarabb az általános állapot és közérzet javulásában nyilvánul meg, visszatér az életkedv, a vitalitás. Ezt követően fokozatosan megszűnnek az enyhébb tünetek, mint pl. a száraz bőr, a fénytelen haj, a sápadt arc. Ezzel párhuzamosan a test belsejében is fontos változások zajlanak. A komoly panaszok is enyhülni kezdenek, természetesen lassabban és csak akkor, ha még nem alakultak ki visszafordíthatatlan szervkárosodások.
 
Természetes tápanyag-komplexek
A természet számos tápanyag-komplexet tartogat számunkra. Ezek minden szükségletünket képesek kielégíteni, minden körülmények között alkalmazhatók. Ilyenek a sörélesztő, a virágpor, a méhpempő, a tengeri algák, a spirulina alga, a búzacsíra, stb. Mindegyikük közös tulajdonsága a bennük nagy koncentrációban megtalálható, igen sokféle tápanyag: a sörélesztő például a B-vitamin csoport leggazdagabb forrása; a spirulina rendkívül gazdag A-,B12-, F-, E-vitaminokban és esszenciális aminosavakban; a búzacsíra igen sok E-vitamint, a virágpor szinte minden létező vitamint, a tengeri algák valamennyi nyomelemet, a spirulina az összes esszenciális aminosavat tartalmazza.
Az étrend-kiegészítőkkel végzett kúra először megszünteti azon anyagokból kialakult hiányokat, amelyeket az adott készítmény tartalmaz. Idővel azonban javul azon anyagok (vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek stb.) felszívódása is, amelyek a kúrához alkalmazott készítményben nem találhatók meg, mivel a tápanyagok egymástól függően szabályozzák más tápanyagok felszívódását és szervezetünk által történő felhasználását. Ha tehát a legnagyobb hiányokat sikerült pótolnunk, az láncreakciót indít el, aminek következményeként a tápanyagok jobban felszívódnak és jobban hasznosulnak a szervezetünkben. Ezáltal egészségünk, fizikai állapotunk javul.
Az étrend-kiegészítő kúrákat egyszerűen végezhetjük. Az általunk tudatosan kiválasztott étrend-kiegészítőt rendszeresen, kihagyások nélkül szedjük! Több lehetőségünk van: egy tápanyag-komplexet választunk ki és azzal végezzük a kúrát, vagy két-három vitamin-komplexet választunk és azokat szedjük a kúra végéig, vagy két-három vitamin-komplexet felváltva szedünk, naponta cserélve azokat.
Az étrend-kiegészítő kúra időtartama rendszerint egy-három hónap. A rendkívül fontos vitamin-komplexet akár egy éven át folyamatosan is szedhetjük. A gyakorlatban megtapasztalhatjuk, hogy némelyik komplexre erőteljesebben reagálunk, mint másokra. Ez egyénenként változó. Ezzel magyarázható, hogy egyesek dicshimnuszokat zengnek egy-egy vitaminkészítményről, míg mások ugyanakkor nem tapasztalnak különösebb hatást. Utóbbi azonban nem azt jelenti, hogy az adott készítmény hatástalan, pusztán azt, hogy ezeknél az embereknél kevés az adott szer iránti affinitás.

Az alábbiakban felsorolunk néhány fontos tápanyag-komplexet tartalmazó étrend-kiegészítőt:

TENGERI ALGÁK
A tengeri algák szöveteiben koncentráltan találhatók ásványi anyagok és nyomelemek, amelyeket a tengervízből vesznek fel. Mivel a tengervíz minden létező ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz, a tengeri algákban is megtalálhatók mindezek. A tengeri algák éppen ezért kiválóan alkalmasak az ásványianyag hiányának kezelésére, a kimerültség, erőtlenség, depresszió és reuma enyhítésére. Az alga magas jódtartalma miatt különösen ajánlott állandó fáradtság és pajzsmirigy-alulműködés kezelésében. Algákat por vagy tabletta formájában vásárolhatunk.

SPIRULINA
A spirulina alga egy mikroszkopikus méretű zöldalga, amely Afrika és Közép-Amerika melegvizű tavaiban él. Ez az algafajta az egyik legismertebb fehérjeforrás (65%), de bővelkedik A- és B12-vitaminban, vasban, gamma-linolsavban (=F-vitamin). A zöldalga E-vitamin tartalma legalább olyan magas, mint a búzacsíráé. Különféle ásványi anyagokat és nyomelemeket tartalmaz, de mivel nem tengeri alga, a jód hiányzik belőle. A spirulina alga tabletta vagy por formájában kapható. Főleg akne, vérszegénység, szembetegségek, menstruációs panaszok, betegség utáni lábadozás és terhesség esetében ajánlott.
 
BÚZACSÍRA
A búzacsíra koncentráltan tartalmaz olyan tápanyagokat, amelyek a fiatal növény fejlődéséhez, növekedéséhez nélkülözhetetlenek. Pl. aminosavakat, zsírsavakat, számos ásványi anyagot és nyomelemet, a teljes B-vitamin-komplexet, valamint rendkívül sok E-vitamint (27mg/100g). Pehely vagy olaj formájában kapható, de otthonunkban is csíráztathatunk búzaszemeket. A búzacsíra erősen élénkítő és vitalizáló hatású táplálék. Ajánlják angina pectoris, alacsony vérnyomás, menstruációs panaszok, trombózis, égési sérülések, mérgezések, meszesedés kiegészítő kezelésére, valamint a terhesség idejére.

SÖRÉLESZTŐ
Mikroszkopikus méretű gombákról van szó, amelyeket a sör előállítása során a víz, komló és árpa keverékének erjesztésére használnak. Az elegyben milliárd számra szaporodnak a gombák. Gyógyászati célra a sörélesztőt szárítva, por, tabletták, vagy drazsék formájában hozzák forgalomba. Körülbelül 50%-ban aminosavakból áll, ezek között megtalálható minden esszenciális aminosav. A sörélesztő szintén tartalmazza a B-vitamin csoport valamennyi tagját, ami különösen fontos, mert ezek egymás hatását felerősítik, támogatják, ráadásul ezek a vitaminok ritkán fordulnak elő párhuzamosan bármelyik élelmiszerben. A sörélesztő ásványianyag-tartalma is igen jelentős, különösen gazdag foszforban (1200mg/100g termék). A sörélesztő szedése ajánlott bármifajta idegrendszeri bántalom, fáradtság, stressz, túl sok munkavégzés, akne, májfunkció zavarok esetén, valamint antibiotikum szedését követően a bélflóra regenerálása érdekében.
                                
 
Forrás: Természetgyógyász Magazin

Bevásárlókosár

Hírlevél




Webáruház

0.0605 mp


webáruház négyzet fájlwebáruház négyzet fájl
   Jogi nyilatkozat    Vásárlási tudnivalók
lábléc